Alla inlägg under september 2013

Av mona kvick - 14 september 2013 23:05

Har var till Mikael idag på födelsedagskalas.Mamma och Sanna var med och grattade.  God mat och gott vitt vin.   Mmmm så gott det var.Trevligt var det med.Gick sen hem genom stan och såg att ungdomarna har roat sig med fontänen på torget.

 

Av mona kvick - 11 september 2013 18:45

Här kommer bildbevis på physalies tjuven.Husse kom ut när hon plocka physalies.Lilla Svea hittar på lite allt möjligt och det är ju gott med lite bär.Idag har jag vilodag från stallet.Sanna är där själv men jag måste säga att jag saknar det.Måste ju göra lite hemma med.  

 

Av mona kvick - 7 september 2013 17:53

Idag var Sanna och jag till stallet mitt på dagen för Sanna jobbar kväll.Pysslar om Medina och Sanna rider lite i ridhuset.Hon är mycket bättre i hovarna och bandaget sitter kvar.  Inga ömma hovar   nu i alla fall.Vi har haft tur som har så bra stall och har fått hjälp med Medinas hovar av Ylva och Cissi.Bandaget sitter kvar och inga skavsår.  

Allt bra även på hundfronten.Ida Doris och Alva trivs bra med promenader vila och mat.Svea vill ha mer. Lite att tugga på inne och ute. På altan har hon kommit på att man kan äta frukten från physalis trädet.

   

Av mona kvick - 3 september 2013 21:24

Medina i sina nya boots som Sanna och jag var och köpte på hööks.Då hon har varit felskodd så har Medina fått problem med sina hovar.Fick rådet av nuvarande hovslagare att köpa boots tills hovarna blir bättre. Vilken tur att det finns boots för det fungerar faktiskt och Medina kan vara ute i hagen på dagarna.Hon vill inte vara inne i boxen som hon fick vara innan bootsen då hon var så öm i hovarna.  .

Ovido - Quiz & Flashcards