Alla inlägg under juli 2013

Av mona kvick - 28 juli 2013 10:26

I går var vi till Ransäter på hundutställning.Svea blev Bir-valp och vi skulle in i stora ringen.  Tack Kari(sveas uppfödare) för att du är med och håller ordning på mig.Utan dig har jag åkt hem.  Vi träffade två bröder till Svea och sånt är jättekul.Det blev en varm dag med några regnstänk.Utställningstält har vi med oss i bilen men är man för lat och inte sätter upp det får man sitta i värmen och svettas.  

 

         

Sveas bröder               BIR och BIM                                                 Svea

         

jag ser nöjd ut                                                                   Kari och Danny BIR veteran


Av mona kvick - 25 juli 2013 16:28

Idag är en väldig varm dag.Blir inga lång promenader med hundarna.Inte på dagen i alla fall.  Sanna jobbar så vi får åka till stallet i kväll och det passar ju bra.  Mina vindruvor och jordgubbar trivs i värmen.Ska bli spännande att smaka på dom sen när dom mognat.

 

 

Av mona kvick - 24 juli 2013 19:44

Idag är det träff för valpar i Karlstad.  Ooo vad gärna jag ville åka dit men när Svea löper så är det ingen bra ide.Löper ju bara några dagar till men hon kan ju inte låta bli dom andra hundarna.Så är det men till Ransäter ska vi och ställa ut.  Svea våran våran Svea hon är inte som dom andra hundarna.När matte satt i soffan och åt på något och la det på bordet var hon tvungen att kolla bordet.Så när matte gick ut och sen kom tillbaks var Svea på rumsbordet och bakbenen hängde. Hon visste inte hur hon skulle komma ner.  Hon gör mycket som dom dom andra inte gör hon är superkul.När vi går och lägger oss har vi ett var sitt vattenglas på nattduksbordet men husse har även halstabletter. Det började med att hon tog husses halstabletter men i morse smakade hon på vattenglaset.Husse blev sur så då slängde hon sig på husses huvud och låg kvar en lång stund.Istället för Karlstad följde jag med Sanna till stallet och pysslade med Medina.Sanna galopperade både ute och inne och det gick kanon bra.  Vi har haft en gör bra dag i stallet.

 

 

Av mona kvick - 22 juli 2013 20:52

Idag var jag med Sanna till stallet.Måste säga att jag stortrivs där. Skulle gärna vara där och greja läänge.  Idag red Sanna ut och jag gick med henne och det blev en promenad på en timme.  Lite skritt och lite trav.När vi kom tillbaks till stallet blev det ridhuset och lite galopp.  Så kul att se.


Sanna och Medina  

 

Galopp i ridhuset  

Av mona kvick - 21 juli 2013 11:50

I Lördags var vi till Köping på hundutställning med Svea.  Blev lite körigt när vi parkerat bilen och skulle gå till ringen.Vi fick lång väg att gå från parkeringen men vi hann.Svea var ju anmäld i valpklass och det var fem hanvalpar före sen var det vår tur.Tre tikar var det och Svea blev placerad som tre.Jag tyckte hon var jätteduktig.  Det blev en härlig dag i solen.

 

 

 

Av mona kvick - 16 juli 2013 16:57

Gick en prommenad ner till sjön. Tyvärr är det koppeltvång i KARLSKOGA kommun .  Synd när man går ner till möckeln och inte får släppa hundarna.  Vi har ju hundbad (men vad hjäper det om hundarna inte får vara lösa) och rasthage där dom får vara lösa.Jag vil ju gärna rasta mina hundar utan rasthage när jag går min promenad.  

Men här är några kort på mina gryn.Ida som gärna badar och Svea tycker med om vatten.Doris och Alva är ju bad krukor.  

Ida och Jan


   

Jag och mina gryn 

Av mona kvick - 12 juli 2013 20:56

Idag  har Sanna och jag varit till stallet och skurat boxen.Skurat och skurat jag har skurat och Sanna har skurat men jag tror Sanna har sprayat mer på bromsarna än skurat.  Sen bar det av till kväggen och älsklings hästen Mary Medina.När vi pussat färdigt på henne åkte vi hem.  

Av mona kvick - 9 juli 2013 21:22

Idag när vi var ute med hundarna fick Alva och Svea syn på en hare.Kan lova att det blev full fart på dom och matte blev väldigt    sur.Sen var vi nere vid vattnet där Ida och Svea badade, dom andra vill inte blötta fötterna.Efter maten blev det en tur till stallet sen åkte vi till kväggen och kollade hästarna som var där på sommarbete.  När vi kom dit stod alla hästarna i skogen och myste.Sanna fick krama om sin Medina.  

             

       

Ovido - Quiz & Flashcards