Alla inlägg under oktober 2013

Av mona kvick - 25 oktober 2013 22:40

Har varit till min kompis maggan på en härlig dag.Vi har fikat ätit och pratat.Ute och gått med hundarna har vi gjort med.Det har varit en bra dag med mycket prat.

       

Av mona kvick - 12 oktober 2013 21:03

Ja så var det dags för höstmarknad i karlskoga. Förr var det alltid första lördagen i oktober men inte i år.Förra året var det inte första lördagen i oktober men det hade jag glömt bort.Så jag trodde att det var som förr men inte det. Lurade Sanna att det var marken så som det brukade men det var det ju inte.Hon skulle köpa marknads godis till mig.Då blev det jag som fick köpa till henne istället eftersom hon jobbade.  Hösten har kommit med alla fina höstlöv, bara synd att dom trillar av snart för vad det är fint med alla färger.Svea tycker om att vara på altan. Där går hon runt och kollar allt.Äter allt som finns och nu är det löven som det äts på.

         

     Svea och löven                                     höst träd

Av mona kvick - 6 oktober 2013 19:18

Idag blev det en tur till djupa hålet med hundarna.Det har varit en härlig dag med fint väder.Sådant väder vill jag ha hela oktober.  Fika har vi med oss på våra promenader och det vet hundarna som får leta det som bjuds. Kanelbullar blev det idag och der är inte fy skam.Ida blev borstad för hon fäller en massa hår.När vi kom hem fick Doris ett bad och hon har inte mycket till öron kvar.(kan det vara den lilla ligisten som hänger i öronen)Ida blev borstad en gång till och jag kan inte förstå att det aldrig tar slut på hundhåren.

         

Fika säger Doris   Leta bulle           Svea                 Alva                Ida o Svea

     

Fina färger på höst träd

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards